FANDOM

Lapseni, sinulle olisi parasta jos et lukisi tätä artikkelia ennen kuin olet pelannut pelin läpi, sillä se on täynnä juonipaljastuksia.
Toriel

Be good, alright?

Frisk on Undertalen pelattava hahmo.
Frisk
Alamaailmaan, Frisk lähtee matkalle palatakseen pinnalle. Frisk on viimeinen kuudesta ihmisestä, jotka ovat tippuneet Alamaailmaan.

Profiili Muokkaa

UlkonäköMuokkaa

Frisk näyttäytyy ihmislapsena epäselvällä iällä ja sukupuolella. Tämä pukee sinistä paitaa kahdella violetilla raidalla. Tämä pukee myös sinisiä housuja ja ruskeita saappaita. Hänellä on ruskeat keskipitkät hiukset ja tyhjä ilme. NPC:t yleensä kuvaavat Friskin ilmeitä. Ainoa tekstuurimuutos ulkonäössä tapahtuu Waterfalilla eli vesiputouksella katsoessasi Sansin kaukoputkesta. Pelaajan silmä muuttuu violetiksi kunnes huoneesta lähtee, Tämä johtuu siitä että Sans oli laittanut kaukoputkeen mustetta.

Jostain syystä, on kulkenut kysymystä ”miksi Friskillä on keltainen ihonväri”, ja vastaukseksi on saatu, että sen vuoksi, että Friskillä ei ole mitään tiettyä ”rotua”, vaan sillä ei ole väliä mikä sukupuoli on, minkä maalainen on, tai minkä väriset silmät on, niin pelaaja voi jollain tavalla kuvitella itsensä Friskinä.

PersoonallisuusMuokkaa

Kekkuli-Friskin persoonallisuus riippuu pelaajan pelitavasta. Jos pelaaja valitsee Neutraalin reitin, jossa armahtaa enemmän hirviöitä kuin tappaa, Frisk on henkilö, joka voi tappaa osan hirviöistä suojautuakseen mutta pyrkii yleensä jättämään vastustajansa henkiin. Jos taas valitsee Neutraalin reitin, jossa tappaa enemmän hirviöitä kuin armahtaa, Frisk armahtaa osan hirviöistä mutta on valmis tappamaan hyvinkin monen. Jos valitsee Murhareitin, Chara-kekkulilla, joka on Friskin ruumiin sisällä, on lähes täysi valta Friskista ja Frisk on murhaaja, joka tappaa jokaisen hirviön tieltään, joskus jopa huvikseen. Jos valitsee Pasifistireitin, Frisk armahtaa jokaisen hirviön eikä ole koskaan valmis tappamaan ketään. Hän on hyvin kiltti kekkuli, eikä halua satuttaa toisia.