Spoiler.png

Kris jest głównym protagonistą Deltarune. Jest on kontrolowany przez gracza podczas Rozdziału Pierwszego.

Wygląd

Kris ma zieloną koszule z żółtym pasem, brązowe włosy i spodnie. Jego skóra jest żółta. Posiada neutralny wygląd ust zwany "pokerface", a także oczy przykryte włosami, a dokładniej przykryte cieniem rzucanym przez włosy. Jego ramiona są szerokie, a ręce najprawdopodobniej zgięte w piąstki. Nogi Krisa mają typowy wygląd nóg z undertale.

Kiedy Kris i Susie wpadają do tajemniczego Mrocznego Świata, sprite Kris się zmienia. Maj on na sobie srebrną zbroję, niebieskie body i krótką, podartą różowo-niebieską pelerynę. Jego skóra i włosy zmieniają kolor na niebieski, co najprawdopodobniej odbija światło (lub jego brak) pod ziemią, zgodnie z wizualnymi i fabularnymi motywami światła i ciemności.

Ciemny sprite Krisa ma prawie taką samą paletę kolorów, jak nieużywany ludzki duszek w plikach Undertale, jedyną różnicą jest to, że Kris nie ma na sobie niebieskich spodni. Ich ubrania w Hometown są bardzo podobne pod względem palety kolorów do Chary, ich peleryna w Mrocznym Świecie zamiast tego dzieli kolor z koszulą friska .

Osobowość

Kris dzieli kilka cech z friskiem i charą z Undertale, w tym podobne imię do Frisk i podobną odzież do Chary. Podobnie jak Chara, Kris lubi czekoladę i bierze czekoladowe ciastka z pokoju Toriel bez pozwolenia. Lubi też pić gorącą czekoladę w QC's Diner.

Pozostałe postacie mają mieszane opinie na temat Krisa. Niektórzy nazywają go „przerażający dzieciak”, inni uważają za miłego kolesia. W Mrocznym Świecie pozostali postrzegają Krisa jako „przywódcę”. Ralsei i ostatecznie Susie wykonują jego rozkazy w bitwie i podążają za nimi po całym świecie. Susie i King nazywają go „cichą osobą”. Część ich wspólnej sypialni jest uderzająco pusta.

Według wielu ich sąsiadów Kris zawsze był złośliwy, robił mroczne figle, takie jak okrywanie się keczupem i twierdzenie, że to krew. Na przykład Kris ma możliwość dalszego spłukiwania toalety przed pójściem do szkoły lub po niej, a Toriel odpowiada: „Nie włożyłeś znowu bomby do kąpieli w toalecie, prawda?” Jednak jej spojrzenie na figle wydaje się być drobną irytacją, a nawet ujmującą, biorąc pod uwagę fakt, że Toriel brzmiała, jakby była co najwyżej trochę zirytowana tym zachowaniem. Mieszkańcy miasta również wydają się być zaskoczeni, gdy Kris dobrowolnie angażuje ich w rozmowę. Jeśli przed powrotem do domu rozmawia się z wystarczającą liczbą postaci, kilka postaci zauważa, że ​​Kris wygląda na chorego, dziwnego lub bladego.

Wątek główny

Pod koniec gry, wyglądając na to, że lunatykuje podczas nocy, Kris wyrywa ze swojego ciała DUSZĘ i rzuca ją do klatki dla ptaków. Następnie stojąc na środku pokoju, wyjmuje srebrny (w grze biały, ale efekt światła sugeruje, że jest on szary lub srebrny) nóż, uśmiechając się przerażająco prosto na gracza. Jego oko zaświeciło się na czerwono, z animacją i efektem dźwiękowym podobnym do bezdusznego Pacyfistycznego zakończenia w Undertale.

Historia

Krisa spotykamy po raz pierwszy , gdy Toriel budzi go do szkoły. W tym momencie można iść do niej lub ominąć ją wracając do łóżka. Jeśli podąża za opiekunką na zewnątrz, Toriel prowadzi Krisa do szkoły, co doprowadza do krótkiej wycieczki po Mieście.

Profesor Alphys mówi Krisowi, który spóźnia się na zajęcia, aby wybrał partnera do grupy. Kiedy Noelle Holiday zostaje zapytana o dołączenie krisa do jej grupy pyta się czy pozwolić Krisowi dołączyć do nich. Po uzgodnieniu Berdly, Susie wpada do klasy, przerywając postępowanie. Następnie Kris łączy się z Susie. Później profesor Alphys zdaje sobie sprawę, że nie ma kredy, z którą mogłaby prowadzić zajęcia, i wysyła Susie, aby poszła po trochę z szafy. Następnie prosi Kris, aby z nią poszedł.

Na korytarzu Kris jest świadkiem, jak Susie zjada kawałek kredy. Kiedy Susie zdaje sobie sprawę, że Kris tam jest, podchodzi do niego groźnie, uderza nim o szafkę i grozi, że zje jego twarz. Następnie upuszcza Krisa na ziemię, stwierdzając, że Kris ma dobrą matkę i „Byłoby wstydem kazać jej pochować swoje dziecko”.

Będąc w szafie z zapasami, Susie otwiera drzwi, tylko po to, by zaniepokoić się niesamowitą ciemnością emanującą z samej szafy. Kiedy Kris i Susie wchodzą do szafy, wędrują coraz głębiej w poszukiwaniu włącznika światła, zauażają że nie ma tam żadnych ścian. Gdy zbliżają się do drzwi, aby wyjść, te zatrzaskują się. Papiery pod ich stopami zaczynają drżeć i trząść się, a następnie wpadają w pustkę, a Kris i Susie podążają za ich przykładem.

Kris budzi się w dziwnym, nieznanym świecie, gdzie ich uliczne ubrania zostały zamienione na zbroję i płaszcz, a ich skóra ma teraz niebieskawy odcień. Po kilku poszukiwaniach i obserwacji cienistej postaci Susie zostaje znaleziona ukryta w kupie kurzu.

Po dłuższym marszu Kris i Susie zostają zaatakowani przez tajemniczą postać, która później okazuje się być Lancerem. Po ucieczce trafiają na Castle Town i spotykają Ralseia. Lancer następnie przerywa Ralseiowi, zaczepia Kris i Susie i walczy z nimi po raz pierwszy. Po walce Susie odchodzi sama, próbując znaleźć wyjście z Mrocznego Świata, pozostawiając Krisa i Ralseia samych. W końcu Kris i Ralsei dogonili Susie, która niechętnie ponownie dołącza do nich.

W końcu Lancer czuje się nieswojo z powodu sytuacji i ucieka w kierunku Card Castle. Kris i drużyna próbują za nim podążać, ale żołnierze króla chwytają ich.

Kris budzi się w celi więziennej, ale szybko zdaje sobie sprawę, że Susie jest przetrzymywana w sąsiedniej celi. Kris udaje się przeprowadzić Susie przez zagadkę, odblokowując jej celę i pozwalając jej uciec. Po konfrontacji z Lancerem Susie jest w stanie uwolnić Krisa  z więzienia.

Po pożegnaniu z Ralseiem Kris jest w stanie zapieczętować Mroczną Fontannę i wrócić do domu wraz z Susie. Kris może wtedy wybrać zwiedzanie Miasta rodzinnego i rozmowę z mieszkańcami. Gdy Kris wraca do domu i kładzie się spać, przygoda dobiega końca.

W pewnym momencie w środku nocy Kris rzuca się i obraca w łóżku, by nagle wyskoczyć z kołdry i szarpnięciem udać się na środek pokoju. Stojąc na dywanie (ozdobionym Delta Rune), Kris powoli podnosi swoje ramię, po czym gwałtownie wyrywa DUSZĘ z ich ciała i wrzuca ją na siłę do klatki w rogu pokoju. DUSZĘ można przesunąć w klatce, co oznacza, że ​​to gracz kontroluje DUSZĘ, a nie Kris. Kris wymachuje nożem, który lśni w świetle z okna, po czym odwraca głowę i uśmiecha się groźnie, a ich oko błyska na czerwono, podobnie jak zakończenie Pacyfistycznej Ścieżki w Undertale. Gra następnie zmienia kolor na czarny.

Relacje

-Asriel brat Krisa ,Wyjechał na studia przez co nie można zobaczyć go w trakcie rozgrywki.

-Toriel Matka Krisa .

Podczas walki

Zaklęcia / AKT Jako człowiek Kris nie może rzucać zaklęć. Zamiast rzucać zaklęcia, Kris używa komendy ACT na różne sposoby w zależności od przeciwnika. Wykonanie ACT kosztuje zwykle 0 TP, chociaż istnieje kilka konkretnych przypadków, w których ACT nie może zostać wykonany, chyba że strona ma wystarczającą ilość TP. W walce z królem Kris może współdziałać z Susie i Ralseiem, aby stworzyć ulepszone wersje ich zaklęć.

Poniżej znajdują się AKTY, które kosztują TP i tylko turę Krisa:

Odwaga Wymaga 25% TP. Ten AKT jest dostępny tylko podczas walki z Królem, zastępując AKT Rozmowy Krisa po próbie rozmowy z Królem. Kris zachęca drużynę, podnosząc wszystkie jej statystyki OBRONY na jedną turę.

Piruet Wymaga 20% TP. Ten akt jest dostępny tylko podczas walki z Jevilem. Powoduje, że Kris wykonuje gest piruetu, męcząc bossa i wywołuje określony efekt w zależności od tego, jaka jest tura. Efekty są następujące:

Rotacja piruetów

Turn 1: Nic się nie dzieje Tura 2: Obniża obronę dodatkowego bossa Tura 3: Liczba klatek niezwyciężoności zmniejsza się w tej turze Turn 4: Party DEFENSE up Turn 5: Nic się nie dzieje Tura 6: Leczy losowego członka drużyny Tura 7: Tasuje paski zdrowia wszystkich członków drużyny Tura 8: Następny atak bossa jest silniejszy Tura 9: ~ 30 HP leczy wszystkich członków drużyny Powtórzenie

Galeria

Ciekawostki

  • Asriel i Kris razem z grupą dzieciaków stworzyli rzeźbę anioła, oprócz tego że spędzili cały ten czas na na robieniu ogromnych skrzydeł.
  • Szafka Krisa, która jest pusta, jest pomiędzy starą szafką Asriela a drzwiami do klasy Toriel.
    • Strona pokoju, którą dzieli Kris jest bardzo pusta. Książki, które były na jego półce najprawdopodobniej zostały użyte w klasie Toriel.
  • Kris dzieli kilka rzeczy z ludzkimi dziećmi z Undertale, łącznie z podobnym imieniem niczym Frisk oraz tym samym ubraniem co Chara. Tak jak Chara, Kris lubi czekoladę i podkrada czekoladowe cukierki z pokoju Toriel bez jej pozwolenia. Lubi także pić gorącą czekoladę w QC's Diner.
    • Gdy w normalnym świecie, kolorystyka jego ubrań jest podobna do Chary, w Mrocznym Świecie jego peleryna dzieli kolory takie same jak koszulka Frisk.
  • Żarty Krisa włączały chowanie się pod łóżkiem Noelle gdy wiedział że bała się ludzi i wmawiał jej, że Ice-E jest prawdziwy i je dzieci, po czym kolejne dziecko, Dess, zaczął bić Krisa pałką od krykieta dopóki nie "przestanie kłamać".
  • Kris potrafi grać na pianinie, ale nigdy nie śpiewał w kościelnym chórze z Asrielem.
    • Gdy Kris spróbuje zagrać na pianinie w szpitalu, w tym przypadku tylko walnie klawiszami. Potwór na recepcji skomentował, że zazwyczaj gra o wiele lepiej.
  • Jeśli stworzona przez gracza postać na początku zostanie nazwana "Kris", głos oznajmie, że jest to "zbieg okoliczności". Dzieje się to także z innymi imionami postaci już istniejących w grze.
  • Mimo faktu, że w tym artykule Kris posiada formę męską i pewnego dialogu gdzie został on nazwany "mamin synkiem" Kris posiada formę "they", podobnie do Frisk i Chary z Undertale.
  • Kolorystyka ubrania Krisa, jak i jego wygląd, jest podobna do nieużytego wyglądu człowieka w plikach gry w Undertale. Jedyna różnica to kolor spodni, brak ust, oraz kolor skóry.
  • Podczas gdy Kris wrzuca do klatki DUSZĘ, można dalej nią poruszać w grze.
    Spr charad 0.png
  • Kris, jak inne postacie w drużynie, ma różne tytuły w menu grupy.
    • Na początku, Kris jest człowiekiem LV1. "Ciało zawiera ludzką DUSZĘ."
    • Po tym jak dowiadując się, jak używać ACT przez samouczek Ralseia, Kris staje się liderem LV1. "Dowodzi grupą z różnymi czynami".
    • Jeśli Kris sprawdzi wszystkie łóżka w Karcianym Zamku, stanie się Inspektorem Łóżek LV1. "Niewytłumaczalnie sprawdza wszystkie łóżka."
  • Na zewnątrz Mrocznego Świata, Kris może użyć normalnego menu jak z Undertale, posiadając STAT, PRZEDMIOTY i TELEFON. Gdy zostanie wybrany STAT, obecna broń i zbroja Krisa zmienia się na tą, która odzwierciedla tą z Mrocznego Świata.
    • Jeśli Drewniany Miecz został założony, zamienia się on w Ołówek.
    • Jeśli Upiorny miecz zostanie założony, zamieni się w Halloweenowy Ołówek.
      • Na początku Rozdziału 1, Kris posiada od początku Ołówek i Bandaż.
  • Imię Kris posiada różne znaczenia.
    • kris to rytualistyczny sztylet, nawiązując do zakończenia Rozdziału 1.
    • Etymologia "Of Christ", nawiązując do bardzo religijnej rodziny Krisa.
    • Połączenie imion Frisk i Chara (Ch od Chary a reszta od Frisk), z literą K zamiast Ch, podobnie jak imię Chris.
  • Podczas obronienia się, Kris zmienia swój miecz w tarczę.
  • O dziwo, gdy Kris posiada 90 HP w Mrocznym Świecie, to w normalnym posiada 20 HP, czyli tyle samo ile Frisk na LV 1.