Spoiler.png

Kris... Hej. Pozwól, że powiem ci sekret. Cisi ludzie doprowadzają mnie do szału!
- Susie do Krisa

Susie (czyt. Suzi) jest jedną z trzech Bohaterów Światła, o których mówi Przepowiednia, dokładniej przy wspomnieniu o "potworze".

Susie jest pierwszym członkiem grupy, którego można zdobyć. Posiadając topór, oraz największą ilość życia ze wszystkich bohaterów, Susie posiada rolę tanka w drużynie. Na początku Rozdziału 1, gracz nie może jej powiedzieć, co może zrobić; przy każdej turze atakuje przeciwnika, nie zważając na polecenia innych towarzyszy. Na pewnym etapie rozgrywki gracz może wybrać opcję ACT i ostrzec wrogów o ataku Susie, przez co ta chybia. Jest to wymagane do osiągnięcia "pacyfistycznego zakończenia". Susie może być także uśpiona za pomocą kołysanki Ralseia, a obudzić ją może jedynie uderzenie. W późnym etapie rozdziału pierwszego, gracz może ją kontrolować i wybierać ACT, nie musząc przy tym ostrzegać wrogów przed potencjalnym atakiem.

W pewnym momencie Susie opuszcza drużynę i dołącza do Lancera, tworząc "Mroczny <Nazwa drużyny>, a nawet usiłuje walczyć ze swoimi byłymi towarzyszami. Przed pojedynkiem, Susie stawia ultimatum: jeśli ona i Lancer wygrają, Kris i Ralsei zmuszeni są do przejścia na złą stronę. Jeśli jednak to oni odniosą zwycięstwo, Susie do nich powróci, a razem z nią zrobi to Lancer. Gra jednak nie pozwala graczowi na to, aby to mroczna drużyna wygrała - psuje się w momencie opuszczenia pokoju zapisu.

Wygląd

Susie jest wysokim i fioletowym podobnym do gada potworem. Jej twarz ukwiecona jest licznymi piegami. W normalnym świecie, Susie posiada nieułożone, bakłażanowej barwy włosy, które zakrywają jej oczy; długi fioletowy żakiet; biało niebieską koszulkę, poszarpane jeansy i czarne buty.

W Mrocznym Świecie, jej włosy zmieniają kolor na śliwkowy, jej skóra staje się różowa, a jej ubrania są zastąpione: czarno-różową kamizelką, fioletową koszulką, luźnymi śliwkowymi spodniami i czarno-złotymi butami. Posiada także ćwiekowane bransolety na swoich rękach i pas z wielką, złotą klamrą w kształcie serca.

Po pokonaniu Króla, ukazuje swoje oczy, które są koloru żółtego.

Osobowość

Susie jest potworem, który dokucza wielu uczniom, w tym Krisowi. Wygląda na to, że nie ma za bardzo żadnych przyjaciół w szkole, aczkolwiek Noelle podkochuje się w niej i ma nadzieję, że tak naprawdę jest miła.

Na początku Rozdziału 1, Susie woli rozwiązywać konflikty przemocą i zawsze będzie atakować wroga. Wielokrotnie naśmiewała się z Ralseia oraz ostatecznie dołącza do Lancera, obracając się przeciwko Krisowi i Ralseiowi. Później jednak, gdy udaje im się zaprzyjaźnić z Lancerem, ona do nich ponownie dołącza. Do tego czasu wciąż nie jest miła, lecz zapewnia Lancera, że mimo, iż dołącza z powrotem do nich, to wciąż mogą się przyjaźnić po tym jak zaczął wątpić. Lancer, zdradzając ich, bardzo ją zdenerwował. Mimo, iż wdała się w walkę z Lancerem, ostatecznie specjalnie chybiła, by go nie skrzywdzić. Nie chcąc zrobić przykrości Lancerowi, by zaatakować Króla, obiecała, że spróbuje rozwiązać ten konflikt pokojowo. Dołącza do drużyny ostatecznie i obiecuje, że będzie z nim współpracować i słuchać się poleceń Krisa. Podczas spotkania z Królem, grozi mu, ponieważ chciał zrzucić Lancera z zamku, przez co Lancer wydostaje się z uścisku swego ojca. Uderza Króla swoim toporem, gdy ten zaatakował Krisa, który obronił ją przed swoim atakiem. Gdy mieli powrócić z powrotem do swojego świata, Susie prosi Krisa, by mogli się pożegnać z Ralseiem i resztą, sugerując, że będzie za nimi tęsknić. Kiedy Susie i Kris opuścili już Mroczny Świat, zaproponowała, by obydwoje poszli tam następnego dnia.

W walce

Zaklęcia

Niemiły Pogromca

Wymaga 50%TP. 40%TP jest potrzebne gdy Devilsknife jest wyposażone. Atak który zadaje więcej obrażeń niż normalny atak. Zadaje "Niemiłe Obrażenia". Zastąpione Czerwonym Pogromcą podczas walki z Królem. "Zadaje umiarkowaną Niemiłe obrażenia jednemu przeciwnikowi. Zależy od Ataku i Magii."

Czerwony Pogromca

Wymaga 60%TP. Atak który zadaje o wiele więcej obrażeń niż normalny atak. Tylko dostępne podczas walki z Królem. Przypuszczalnie zależy od Ataku i Magii. Zamiast zadawać "Niemiłe Obrażenia" jak słabsza wersja, zadaje "Czerwone Obrażenia". "Twoja DUSZA zaświeciła swą mocą na Susie!"

Galeria

Ciekawostki

  • Na początku gry, podczas wyjścia z klasy do schowka, by znaleźć kredę, gdy Kris pobiegnie tam (zdolność, która została przedstawiona dopiero w Mrocznym Świecie) to Susie skomentuje, że jest "Całkiem szybki".
  • W Undertale, dziewczyna o imieniu "Suzy" została wspomniana przez postać Clamgirl w Wodospadach. W wersji Nintendo Switch gry Clamgirl nawiązuje do nadchodzącego wydania Deltarune.
  • Każdy z trzech członków drużyny posiadają wielorakie tytuły, które można zdobyć podczas gry w Menu Grupy:
  • Na początku gry Susie jest Niemiłą Dziewczyną LV1. "Nie zrobi nic innego, jak atak."
  • Gdy z powrotem wraca do drużyny, staje się Mrocznym Rycerzem LV1. "Zadaje obrażenia używając mrocznej energii."
  • W odróżnieniu do Krisa i Ralseia, Susie nie posiada trzeciego tytułu.
  • Susie jest bardzo szczegółowa, jeśli chodzi o to, co gracz zamierza zrobić z jej ekwipunkiem w Menu Grupy.
  • Jeśli gracz próbuje zdjąć jej opancerzenie, powie "Hej, łapy przy sobie!". Nie ma nic przeciwko zamienieniu opancerzenia na inne, mimo iż te może zmniejszyć jej statystyki.
  • Jeśli gracz będzie chciał jej dać Białą Wstążkę, także odmówi. "Nope. Nie jestem już w pierwszej klasie."
  • Jeśli spróbuje się zmienić jej broń na Grzywny Topór, mówi: "Jestem na to ZA dobra." Ma rację, ponieważ jeśli się ją w to wyposaży, zniżą się jej staty. Jednak jest w porządku z tym, że da się jej Dzielny Topór, podczas gdy posiada Devilsknife, mimo iż to też zniża jej statystyki.
  • Jeśli da się jej Żelazne Kajdany, skomentuje: "Hej, to całkiem fajne..."
  • Susie na początku gry posiada 100 Nieuprzejmości i 100 Szorstkości. Gdy dołącza do Lancera, jej Szorstkość powiększa się o 1; gdy jednak na prawdę dołącza do drużyny z powrotem, jej Nieuprzejmość spada do 99.
  • Każda postać w Mrocznym Świecie ma kolorowe portrety dialogowe. Skoro Susie nie pochodzi z Mrocznego Świata, a Kris w ogóle nie posiada portretu dialogowego, to sprawia, że Susie jest jedyną postacią, która nie ma kolorowego portretu.
  • Susie zje prawie wszystko. Także jedząc kredę, Susie będzie rozczarowana, gdy Kris zje Wiezięnnego Mechu i się z nią nie podzieli. Lubi także jeść dżdżownice, jest to utwierdzone gdy Rouxls Kaard zaproponował jej talerz w zamian za jej milczenie.
  • W pokoju z bramą i zagadką z pudłem, jeśli się wykona specyficzne działania, Susie wspomni, że kiedyś ubrała się za pudło na Halloween.
  • Gdy po raz pierwszy w Mrocznym Świecie się ją znajdzie, powie Krisowi by prowadził. Gdy Kris zacznie biec zamiast chodzić, odpowie: "Huff...puff...Co, chcesz się pościgać?" Jeśli Kris zawróci, Susie odejdzie z "O mój boże. Nie ważne. NIE masz pojęcia gdzie idziesz."
  • Gdy po raz pierwszy dołącza do Krisa i Ralseia, Susie zajmie trzecie miejsce, lecz gdy po raz drugi do nich dołącza, zajmuje drugie miejsce.
  • Badając punkt zapisu przy sklepie Seam'a dostarczy wyjątkowy dialog jeśli Susie opuściła grupę. Ponadto zmieni się z powrotem, gdy Susie dołączy na stałe w Karcianym Zamku.

Przypisy

  1. -
  2. -
  3. -