FANDOM

TorielSpoiler

  • Дитя! Бережись, Ти не повинен дивитися це до того як пройшов гру. Цей текст сповнений СПОЙЛЕРІВ.
  • Давай почнемо дружню бесіду і підемо звідси?
Фріск (англ. Frisk, рос.Фриск) — персонаж, за якого ми граємо [1].

Її ім'я ми дізнаємося тільки під час проходження істинного пацифіст-шляху. Фріск є однією із восьми людей, які пройшли бар'єр у Підземелля через гору Еботт. У грі нам належить супроводжувати Фріск в цій пригоді і втекти з Підземелля.

Опис Редагувати

"Тут і далі персонаж описується в жіночому роді, незважаючи на його невизначеність. "

"В англійській мові персонаж позначається як "them" - їх."

Фріск впродовж всієї подорожі розмовляє з іншими персонажами, але якщо гравець не знає, що сказати, діалог Фріск не відображається. Під час битв, текст в центрі екрана відображає слова, сказані Фріск.

Залежно від кінцівки, яку хоче отримати гравець, Фріск може бути дружнім, агресивним або нейтральним персонажем. В проходженні пацифіста, персонажі, такі як Азріель, підкреслюють в Фріск такі риси як доброта, розуміння і милосердя. Також, це єдина кінцівка, де нам відомо її ім'я - Фріск, натякаючи на дійсність персонажа як особистість.

У разі вибору шляху геноциду, Фріск відображається злим, похмурим персонажем.

Міста порожніють і монстрам рекомендують уникати зустрічі з персонажем, пізніше вони взагалі евакуюються в лабораторії Альфіс. Флауї і Санс сприймають Фріск як щось нелюдське (у тому плані, що в персонажі відсутня людяність), а Азгор не визнає в ній людину (в той час як при інших проходженнях він миттєво визначає в персонажеві людину). Залишається неясним, наскільки Фріск є самою собою: багато моментів взаємодії з оточуючими предметами, починаючи від будинку Торіель, натякають на те, що в цьому проходженні Фріск піддається контролю Чари.

Збереження, перезавантаження або скидання гри в деяких моментах не впливають на пам'ять Фріск. В результаті цього, деякі персонажі помічають дивацтва в поведінці персонажа.

Зовнішність Редагувати

Фріск зображується у вигляді дитини невизначеної статі і раси, з прямим волоссям середньої довжини каштанового кольору, із спантеличеним виразом обличчя. Одягнений(а) в смугасту сорочку синього кольору з

Фріск

У Фріск синя кофта з двома фіолетовими рисками

фіолетовими смугами і коричневі черевики.

Незважаючи на те, що протягом всієї гри Фріск не змінює вираз обличчя, текст в діалогах натякає на емоції. Так, наприклад, в битві з Напстаблуком при підбадьорюванні в текстовому полі зазначено, що Фріск обдаровує його "стриманою посмішкою".

Якщо спочатку гравець проходить шлях геноциду, а потім проходить шлях пацифіста, Фріск в останній сцені (де Торіель приносить їй шматок торта, поки вона спить; ця сцена можлива тільки тоді, якщо гравець вибере дію "залишитися з Торіель" ), змінює колір своїх очей на червоний колір, з'являються рожеві щоки (насправді це Чара, яка посіла її місце після того, як Фріск віддала свою душу в кінці проходження геноциду).

Здібності Редагувати

Фріск володіє достатньою кількістю рішучості, що дозволяє йому(їй) зберігатися і лікувати себе в точках збереження. Коли Фріск зберігається в такому місці, вона може пізніше завантажитись в цій же локації з головного меню, або ж, у разі смерті, вокреситься на точці останнього збереження. Також Фріск може скидати весь світ (стирати його), що, правда, недостатньо, щоб повністю стерти спогади про те, що сталося до скидання, за винятком істинного скидання, який можна зробити після проходження істинного пацифіст-рута

Історія Редагувати

Досить мало відомо про те, що відбувалося з Фріск на поверхні.

Фріск є восьмою людиною, а точніше дитиною, яка впала у Підземелля. Як і всі інші, вона приземляється на ділянці з золотими квітами.

Нейтральне проходження Редагувати

Після падіння у Руїни, Фріск зустрічає Флауї і Торіель. Торіель проводить його (її) через руїни, дає свій телефон на шляху в будинок, маючи намір залишити Фріск із собою. Так чи інакше, Фріск запитує її про те, щоб покинути це місце, змушуючи Торіель знищити вихід з Руїн, мотивуючи це захистом від Азгора. Фріск може переконати Торіель дозволити їй покинути руїни або ж вбити її.

Подорож Редагувати

Відразу після переходу в ліс Сноудіна, Фріск зустрічає двох братів-скелетів — Санса та Папіруса, які шукають людей. Санс не зацікавлений в упійманні людей (зокрема Фріск), і завіряє її про безневинність Папіруса. Далі Фріск зустрічає кількох сторожових собак, але успішно обходить їх.

При вході в Сноудін Фріск зустрічає доброзичливих монстрів, які приймають її за іншого монстра. Папірус намагається зловити Фріск, але зазнає поразки через свій м'який характер, або ж гине в битві.

Якщо Папірус залишається живий, він розповідає Фріск про вхід до замку Азгора.

У Вотерфоллі, Фріск зустрічає дружелюбного Монстркіда, коли уникає зустрічі з начальником варти - Андайн. Фріск дізнається більше про культуру монстрів через повідомлення, залишені на стінках. Пізніше, Фріск дізнається від Андайн, що Азгор хоче взяти його душу, оскільи ця душа була останньою на шляху до руйнування бар'єру, що утримував монстрів під землею. Андайн намагається вбити Фріска, але гине від її руки або ж виснажується, переслідуючи персонажа через Хотленд та намагаючись впіймати Фріск, яка втікає з поля битви.

У Хотленді Фріск зустрічає вчену по імені Альфіс, яка намагається подружитися з персонажем у своїй лабораторії за допомогою її друга і робота-вбивці Меттатона. Пізніше, Меттатон розповідає Фріску правду про вихід з Ядра і намагається забрати душу Фріска для того, щоб втекти на поверхню і перешкодити Азгору зламати бар'єр. Також, він говорить головному персонажу, що насправді ніхто його не запрограмовував як "робота-вбивцю", хоча Альфіс нас про це попередила і, певно, обманула. Фріск вбиває Меттатона або ж залишає його серед живих, нагадуючи про важливість його присутності в житті Підземелля. В кінці шляху, Альфіс розповідає Фріску про те, що для виходу на поверхню потрібна душа монстра і що вона повинен(на) вбити Азгора, щоб дістати її душу.

Досягнувши столиці Підземелля під назвою "Новий Дім", Фріск дізнається історію про дитину Азгора і Торіель, Азріеля і першу людину, що впала в Підземелля. Монстри, що розповідають цю історію, говорять про Азгора як про визволителя, що дасть їм надію на свободу. В останньому коридорі, Санс судить Фріска за кожного вбитого (або не вбитого) монстра, розповідаючи про те, що таке насправді ЛВ і ОПТ, які є акронімами.

Втеча Редагувати

Фріск входить в Тронний зал, де знаходить Азгора. Азгор намагається якось заладити ситуацію, але персонаж зберігає мовчання. Через дві кімнати на шляху до бар'єра, Асгор дає Фріск шанс повернутися назад, якщо той(та) ще не готовий(а). Як тільки персонаж повідомляє про свою готовність, Азгор показує шість зібраних людських душ і починає битву. У самому її початку, Азгор запобігає всім можливим спробам проявити милосердя, знищуючи кнопку "Помилування" (анг. "Merci", рос. "Пощада"), але в кінці персонажу видається шанс пошкодувати його або ж добити. Після битви, раптово з'являється Флауві, знищує душу Азгора, забирає людські душі і закриває гру.

Після того, як гравець знову запускає гру, він розуміє, що Флауві, отримавши можливість зберігати і завантажувати гру від викрадених душ, замінив збереження Фріск на своє власне. Завантаживши гру Флауві, Фріск починає бій з ним, не маючи жодних шансів на перемогу. В один з моментів битви, Фріск кричить про допомогу і тоді викрадені душі починають повставати проти свого викрадача: спочатку вони лікують Фріск, потім послаблюють Флауві і в кінці кінців відбирають його здатність до завантаження і збереження. Душі прощаються з Фріск і залишають Флауві одного, даючи можливість Фріск або помилувати, або вбити Флауві, перш ніж Фріск покине Підземелля. Те, як же Фріск пройшов(ла) бар'єр, залишається загадкою, але, тим не менш, бар'єр залишається активним і продовжує утримувати монстрів в пастці.

Через деякий час після втечі, на телефон Фріск надходить дзвінок від Санса, який розповідає про те, що сталося в підземеллі після смерті Азгора. Ніхто з монстрів не знає ім'я Фріск.

Проходження пацифіста Редагувати

Незадоволений(а) кінцем свого нейтрального проходження, Фріск завантажує своє збереження або скидає світ. Фріск впевнена, що на цей раз вона нікого не вб'є.

Дружба Редагувати

Фріск заводить дружбу з Папірусом після того, як пощадила його під час битви. Вона відвідує будинок Папіруса, де може піти з ним на побачення, тим самим заводить дружбу з ним та його старшим братом Сансом.

Коли Фріск перемагає Андайн, вона може дати їй склянку води і дозволити Андайн вижити і повернутися у свій будинок. Пізніше, Фріск завдяки Папірусу відвідує Андайн і остання, намагаючись "подружитися", спалює свій будинок. Потім вона намагається битися з Фріск, щоб повернути "честь", але розуміє, що Фріск "легкодуха невдаха з великим серцем", прямо як Азгор, і тому вирішує стати її вже справжнім другом.

Андайн, бажаючи послати любовну записку Альфіс, передає Фріск лист, який треба доставити Альфіс. Пізніше вони зустрічаються на звалищі, де Альфіс зізнається в почуттях до Андайн, тим самим заводить дружбу з Фріск. При зізнанні Фріск грає роль "Андайн" до того моменту, поки не з'являється вона сама і, відповідаючи Альфіс взаємністю, викидає свою любов у смітник, імітуючи бакетбол. Також Альфіс розповідає Андайн, що аніме не реальне.

Після цього, Папірус рекомендує Фріск відвідати лабораторію. Там вона знаходить записку від Альфіс, а також відвідує Реальну лабораторію, щоб підтримати вчену. Вона дякує Фріск за те, що той(та) прийшов(а) і розуміє, що не може приховати від монстрів правду про її експерименти з рішучістю. Фріск намагається покинути лабораторію, але отримує дзвінок на телефон, де таємничий голос приймає Фріск за першу людину, яка впала в Підземелля, перш ніж головна героїня входить в Новий Дім.

Бар'єр Редагувати

Фріск знову вступає в битву з Азгором, але та зупиняється, не встигнувши початися завдяки Торіель. Вона розповідає, що битва не є виходом у вирішенні пробем і обвинуачує Азгора за його безвідповідальність. Потім з'являються інші персонажі, які розмовляють між собою: Торіель знайомиться краще з Сансом та Папірусом, Андайн заспокоює короля від горя розлуки з "Торі", а Меттатон вимагає поцілунку між Альфіс та Андайн, який зупиняє Торіель, пояснюючи, що поруч дитина. Вона ж повідомляє, що Фріск наврядчи вибереться, але в Підземеллі теж цікаво, хоча б тому, що вона завела собі чудових друзів. Неочікувано з'являється Флауві, який краде людські душі, захоплює монстрів і намагається вбити Фріск, але її друзі, використовуючи свої фірмові атаки, захищають її. Пізніше на захист прибувають всі інші монстри підземелля, тим самим лікуючи її, але в підсумку всі потрапляють у пастку Флауві, що краде душі. Залишається тільки душа Фріск.

Флауві постає перед нами у своїй дійсній формі, у вигляді Азріеля, насиченого енергією душ. Під час битви ми дізнаємося, що містичний голос, який ми чули в Реальній лабораторії, належить саме йому, і він продовжує плутати персонажа з Чарою, першою дитиною, яка впала в Підземелля. Фріск, відмовляючись боротися з Азріелем, підтримує свої сили надією і мріями, відмовляючись вмирати, тим самим відхиляючи спроби Азріеля отримати повний контроль над виміром. Фріск, опиняючись в пастці Азріеля, розуміє, що все, що він може зробити, це врятувати забрані душі монстрів. Тому вона рятує душі своїх друзів, називаючи їхні імена і розмовляючи з ними, що відновлює їх пам'ять. Фріск залишається врятувати ще одного друга - Азріеля. Вона називає його ім'я. Фріск бачить його спогади щодо Чари, яка виглядає майже так само, як і вона сам(а). У підсумку, Азріель починає проявляти емоції і кається, говорячи про те, як він боїться і наскільки він самотній.

Азріель розуміє, що перед ним зовсім не Чара, а також дізнається про ім'я героїні, Фріск. Він вибачається за те, що нашкодив стільком монстрам і у Фріск з'являється можливість пробачити його. Азріель знищує бар'єр перед тим, як випустити душі і, знаючи, що він знову перетвориться в квітку, вирішує піти. Фріск отримує можливість заспокоїти його, міцно обійнявши.

Свобода Редагувати

Фріск прокидається біля своїх друзів (Торіель, Санс, Папірус, Андайн, Альфіс і Азгор). Незважаючи на те, що монстри мало що знають про квітку і не знають нічого про Азріеля, вони дізналися, що ім'я дитини - Фріск. Також, Фріск отримує можливість відправиться назад у Підземелля і поговорити з іншими монстрами, включаючи Азріеля, який знаходиться на самому початку, біля золотих квітів, куди вперше впала Чара, Фріск та інші діти.

Фріск залишає Підземелля зі своїми друзями. Азгор пропонує їй стати "послом людей". Більша частина друзів Фріск йдуть, крім Торіель і Азгора. Під тиском колишньої дружини він зніяковіло йде геть. Тоді вона запитує Фріск про те, що вона буде робити тепер. Їй дається вибір: залишитися з Торіель або піти.

Якщо Фріск обирає перший варіант, то в кінці показується катсцена, де Торіель приносить шматок пирога в спальню Фріск. В іншому випадку, в кінці гри показується фото, де зображена Фріск і всі її друзі.

Цікаві факти Редагувати

  • Слово "frisk" означає пропустити, грайливо стрибати або шукати людину з прихованими предметами.
    • "Frisk" - шведське, норвезьке і датське слово, яке означає "свіжий".
    • "Frisky" - означає "грайливий і повний енергії"
  • У попередній версії "Undertale", коли він був під назвою "UnderBound 2", Фріск був запланований як двохгендерне дитя, яке було прийомним кузеном "Squeezo" від неіснуючих земних руйнувачів підземелля. Фріск був показаний з чорними контурами з більш темними волоссям у порівнянні з остаточною версію гри.
    Файл:Maincharawalkd1fix.gif
  • Якщо гравець вибере ім'я "Фріск" при початку гри, то він буде поміщений в складний режим, який триває лише до кінця Руїн (тобто це демо-версія), але вороги набагато ускладнені (деякі з Ядра і ще деякі з інших локацій).
  • Фріск, Флауві і Санс - троє єдиних персонажів, які володіють можливістю зберігати, завантажувати і скинути гру. Флауві та Санс більш досвідчені у цьому, ніж Фріск, оскільки вони можуть зберігати і завантажувати збереження в будь-який момент.
    • Чара теж може зберігати і завантажувати. Це помітно в той момент, коли Фріск віддає їй свою душу
  • У одного з персонажів гри, Теммі, алергія на Фріск, але вона не впливає на інших пухнастих мешканців підземелля.

Виноски Редагувати

  1. Стать теж не визначена. вважається, що це дівчинка, тому далі опис іде в жіночому роді
Персонажі
Головні персонажі

ФлауїТоріельСансПапірус ПапайрусАндайнАльфісМеттатонАсґор ДрімурАзріель ДрімурФріскЧара

Вороги в Руїнах МанекенФроггитВимсанМолдсмэлЛуксВегетоидМигоспНапстаблук
Парсник (Хард Мод) ♥ Молдесса (Хард Мод) ♥ Мигоспель (Хард Мод)
Вороги в лісі Сноудина СноудрейкЧилдрейкАйс КапГифтротДогго
Догами і ДогарессаМалий песВеликий песДжерріГлайд
Вороги в Водоспаді АаронМолдбиггВошуаТеммиБожевільний МанекенШайрена
Вороги в Хотленді ВулкинЦундэрлетПіропМаффетКоролівські вартиТак Шкода
Вороги в Ядрі Фінальний ФроггитВимсалотАстигматизмМеджікЛицар Лицар
Вороги в Реальній лабораторії Амальгамети (МеморіхедЭндогиниПтах жнецьЛимонний хлібМати Сноудрейка)
Продавці Продавець відмінних вершківКрамар СноудинаГерсонКрамничка ТемміБретті і КеттіБургерпентс
Інші персонажі МонстреняткоНабридлива собакаЧовнярВісім людейСт. Д. Гастер